7.8.10

När jag var liten och följde med morfar till Offerdal pekade han alltid på en röd liten stuga på berget och sa: "Titta, i den stugan där uppe bor tomten".Det var lika spännande varje gång. För ungefär sex-sju år sedan var jag upp där för första gången. Men då var tomten inte hemma...Kanske kan det bero på att han inte finns, eller så var han helt enkelt ute i skogen på ärende. Kanske plockade han svamp? OM det nu är så att det finns en tomte (man kan aldrig vara säker på att han inte finns) så skulle han mycket väl kunna bo där uppe. Eller i alla fall vara där på fritiden och sippa på kaffe ur kåsa, för utsikten är fin och kaffe är alltid gott om det dricks i skogen! Igår promenerade vi upp igen för att få en glimt av denne mystiske tomte, men han var inte hemma då heller. Men kaffet var gott och mormors bullar likaså.

Morfar och en del av utsikten.

2 kommentarer:

  1. åh, vad mysigt! :)

    SvaraRadera
  2. Nä nu vill jag hem... ååå vad jag saknar det stället :)

    Och jag lovar dig tomten bor där :P

    SvaraRadera