31.8.10

Idag fick jag en avi från posten och jag hoppade nästan av lycka. ÄNTLIGEN kom mina böcker fram och jag kan börja höstmysläsa. Så jag kastade i mig middagen för att snabbt som attan kuta till posten och hämta hem min kära bokbox. Mitt i tuggandet av indisk böngryta kom jag på att det skulle ju vara partiutfrågning på tv och eftersom jag missade större delen av den igår (och därför inte såg hela teckentolkningen av den) tänkte jag att jag skulle se dagens istället. Så jag struntade i att gå till posten på en gång. Istället väntade jag tills utfrågningen skulle börja. Väntade och väntade. Sen så visade det sig såklart att den INTE var tolkad idag!
Istället så fick jag gå till posten i REGNET eftersom jag suttit inne och väntat den lilla stund det var uppehåll.

När jag kommer till posten är det såklart LÅNG KÖ. Så jag väntar, och smälter. Regnkläder är ju som bekant inte så svala att ha på sig inomhus. De blir snarare som en portabel bastu där inne i jackan. Jag väntade och väntade. När det ÄNTLIGEN blir min tur så kommer kassörskan (eller vad det heter på posten) med ett LITET paket. Min första tanke var "Lille vän, nu har du allt tagit fel paket, jag har beställt en hel bokbox". Men det stod mitt namn och adress på paketet och till min besvikele innehöll det (som jag befarade) en annan bok jag beställt och inte alls min kära efterlängtade vampyrbox.

Sammanfattningsvis: kan jag konstatera att det var en RUTTEN eftermiddag. Och nu ska jag surfa runt och ta reda på alla partiers ideologier tills imorgon. Hypotes: Det blir en TRÅKIG kväll...

1 kommentar:

  1. Haha, älskar bittra människor med glimten i ögat :D

    Och efter regn så kommer solsken... i det här fallet i form av mig! Snart får ni ju njuta av mig i två hela dagar, mumma för er.

    SvaraRadera