3.8.10

Jag vill minnas att bärbuskarna alltid var röda hela sommaren då man var liten, men idag var första gången jag såg ett rött bär i sommar. Karten har hängt där nu i flera veckor och retat mig eftersom den inte alls utstrålar någon vidare sommarkänsla. Men tydligen är inte vinbären röda om sommaren längre, eller så har de aldrig varit så. Troligtvis inte. Det var nog bara det att sommaren var mycket längre förut, ja, livet var lite mer som ett evigt sommarlov i största allmänhet. Men nu, idag såg jag de första röda bären och det är bara 13 dagar kvar tills allvaret drar igång igen! Jag skulle vilja kalla det världens kortaste sommarlov.
Kasst.

Dessutom börjar jag få ont i halsen och jag fick inte ut korsordet i dagens ÖP. Tror jag ska promenera ner på coop och köpa en glass och tycka lite synd om mig själv för att jag plötsligt blev höstdeppad (3 augusti!!!!) kanske slår jag till på en Ben&Jerrys och kanske trycker jag i mig hela själv på en gång.
HUVVA!

4 kommentarer:

  1. helt galet vad kort lovet är. om en vecka åker jag upp som imorn. VA? hur fasen gick det till? var tog sommaren vägen?! (samma frågor varje år, men ändå!!)

    när hamnar du i umeå?

    SvaraRadera
  2. Vi hann knappt kliva ut ur skolan så ska vi tillbaka! huuuh! Jag far upp den 12:e :)

    SvaraRadera
  3. Skicka notan! Är ju skyldig dig en ben and jerrys =)

    SvaraRadera
  4. just det! det hade jag glömt! :D vi kan ta en i höst när det blir extra deppigt och grått och kallt och trist... Jag lovar att du får smaka en bit då :P :D:D

    SvaraRadera