18.1.11

Och så var det ju det där med självdisciplin. Jag satt i klasssummet idag och hade precis kommit in i det bästa flytet på länge. Vi hade fått i uppgift att översätta en urgammal text var från apoteket. Jag valde en om kolesterol och kom rätt snabbt in i hur jag skulle göra. Kanske det bästa tänket på länge (med tanke på att källtexten var helt obegriplig på vissa ställen). Jag gjorde då ett avtal med mig själv. "När jag kommer hem ska jag fli undan och så ska jag göra hemprovet i psykologi som jag inte börjat på än.." . På bussen ändrade jag tyst för mig själv det där avtalet. "Jag ska BARA hoppa av bussen en sväng på stan..köpa strumbyxoroch en nagelfil. INGET MER!". När jag hoppade av bussen blev det "Jag ska bara kolla om skjortan jag vill ha finns på Gina Tricot.." och sedan fortsatte det sådär med "jag ska bra prova den här" "jag vill bara titta på det där". Efter att jag BARA gjort det ena och det andra hoppade jag på åttan hemåt. "Det där tog ju inte så fasligt lång tid, jag hinner ju fortfarande plugga efter middagen...", tänkte jag helnöjd med mig själv.

MEN! Här sitter jag nu, klockan är sju. Jag har lyckats peta i mig lite käk och en apelsin. Så himla trött. Jag skulle bara kolla facebook lite och sen skulle jag plugga.. Efter att jag googlat på bonsaiträd, läst att bloggar och lyssnat på en dokumentär och Isabelle Caro.. Ja, ja. Det är ju en dag i morgon också då SKA jag ta mig i kragen....

1 kommentar:

  1. dagens trötter till höger i klassrummet18 januari 2011 kl. 21:40

    gör inte idag vad du kan göra imorgon ;)

    SvaraRadera