6.1.11

Idag är det en såndär ta-vara-på-den-sista-ledigheten-dag. Det betyder alltså att jag packar, tvättar och ligger framför tv:n för att liksom känna efter hur det känns att vara ledig och göra absolut ingenting. Så, när jag hittar den där känslan (som egentligen är ganska neutral eftersom jag inte gör något) så koncentrerar jag mig en stund för att liksom minnas den där känslan och spara den någonstans.. HAHA! Egenligen skulle jag kunna göra något vettigt eller ROLIGT. Men här ligger jag och ser på skidåkning. Jag önskar att det var jag som gled fram genom spåren i alperna, ser mysigt ut. Och lätt. Man blir så lurad. En gång mötte jag Mattias Fredriksson i skidspåret, han åkte uppför och jag nerför, han åkte snabbast! Men jag saknar skidåkning. Har inte hunnit åka alls på lovet fast spåret är så nära. I umeå måste man ju ta bussen till spåren och då blir det ju verkligen inte åka av! Saknar utedagar på skidleken som när man var liten och mina och Moas turer till spikbodarna och sedan raka spåret hem till Becka för te och cookies.

2 kommentarer:

  1. De där dagarna på skidleken var det värsta jag visste. Drömmer fortfarande mardrömmar om dem...

    SvaraRadera
  2. oh! nej! skidleken ägde ju. jag minns ett år då det var värsta superhoppet! det pirrar i magen bara jag tänker på det! :D:D

    SvaraRadera