14.7.10

I helgen gjorde jag ett superlångt arbetspass på cirkus 26 timmar och sedan hade jag jobbat färdigt för i sommar (om de inte ringer in mig igen), detta firade jag med att fara till stugan för att vila, koppla av i hängmattan och fiska. MEN självklart regnade det. Vi hann grilla (och ta en fotosväng eftersom jag blivit som besatt av det) sen öppnade sig himelen. Av ren tjurighet traskade jag i alla fall ner till bryggan och gjorde några kast. Ingen firre fastnade dock på kroken. Jag fick istället roa mig med finalen i fotbolls-VM och hålla tummarna på någon soltimme nästa dag. Även lillasyster hängde med til stugan trots att det INTE finns Internet (!) hon är inte den som gärna frivilligt beger sig utanför stadens grå betong. Än mer chockad blev jag då hon glatt ropade att jag skulle komma med kameran eftersom hon fångat en groda. Läs och häpna människor, Terese som är den mest bacillrädda i hela världen höll i en groda! Den kvinnan slutar aldrig att förvåna :D!



Igår trippade jag också in på specsavers för att köpa mig ett par solbrillor med lite styrka så jag kan se alla mätare i bilen även när det är sol utan att behöva koncentrera mig extra. Jag valde ut ett par och fick ett nytt par vanliga glajjor på köpet! Så om tio dagar ungefär kan jag glassa runt i solen se hur bra som helst :)

2 kommentarer:

  1. åh, att göra den på teckenspråk! om man lyckas få till det så det känns bra, då lär det bli otroligt vackert! ska vi sätta det som mål - innan vi blir färdiga tolkar?! :)

    SvaraRadera