5.10.10


Jag i full "dövblindutrusting"

Efter två dagar med blind-/dövblindtema är jag oerhört pepp. Mycket intressant att lära sig och mycket intressant att själv få prova uppleva hur det är. Även om det inte alls kanske går att föreställa sig hur det är att vara blind egentligen så känns det bra att få en liten inblick. Att skriva punkt var inte riktigt min grej. Man måste tänka så mycket (men med lite öving så..jag ska nog få kläm på det någon gång, jag tänker öva!). Att gå med käpp var inte så svårt som jag hade trott men jag vill inte alls påstå att det var lätt. Herrgud, jag gick ju vilse på parkeringen att tag! Den starkaste upplevelsen var nog då jag åt i matsalen utan att se någonting. Jag hade ingen aning om vad jag fick upp på gaffeln, hur mycket mat det var, vem som satt vid bordet, om folk stirrade eller om jag spillde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar