23.10.10

Emil,Camilla,Anna,Johanna

Igår blev det ingen traditionsenlig fredagsmiddag i kollektivet. Näe, jag övergav mina kära kombos för en pizza hos Johanna. Vi tänkte beställa hem eftersom vi var fem stycken och det är gratis hemkörning om man beställer fyra pizzor. Men då vi ringer visar det sig att det är lite problem med det eftersom killen som kör ut pizzan var på semester. Då erbjöd de sig att skicka pizzan men en taxi(!) om vi gick med på att betala hälften(!), Johanna sa nej och sa att vi hämtar den nog själv istället om vi får rabatt och gratis dricka och kanske sallad som kompensation? Men nej, sallad hade de inte heller eftersom de hade haft stängt några dagar! Hur lång tid kan det ta att riva lite vitkål?! Vi beställde iaf och tjugo minuter senare tutade Emil, Johanna och jag iväg i bilen för att hämta. Det var även det ett litet äventyr eftersom snön vräkte ner och vi rullade fram på sommardäck... Väl framme på pizzerian får vi ingen dricka gratis och de vill ha fullt betalt. Men det visar sig att de inte har 40 kronor i växelpengar (!) varpå tjejen som tar betalt säger "Du kan ju betala 40 kronor extra nästa gång..." Johanna menade att vi kunde ju få de där 40 kronorna i rabatt istället för hemkörning sen puttrade vi tillbaka till Johanna för att käka.



Efter pizzan rullade vi vidare på sommardäcken mot bowlinghallen där vi mötte upp Viktoria, Robert, Jocke, David och Adam för två timmars discobowling. Jag hade dock redan innan dömt ut denna aktivitet. Jag hade bestämt att det skulle vli tråkigt och trist och helt enkelt värdelöst. Lite som den gången när vi var i Bensjö och skulle se Monsters Inc. Linnea sa att den var asrolig mendans jag bestämde mig för att den var asdålig innan jag sett den. Jag satt alltså där och höll igen skrattet på de skämt jag tyckte var roliga eftersom jag inte kunde ha fel. Men nu erkänner jag OK DET VAR ROLIGT ATT BOWLA. Dock var det inte lika roligt att konka hem matkassen från ICA MAXI med en värkande "bowlingarm" idag...

I övrigt är snön här, jag älskar´t! Till middag håller jag på att laga en porterstek. vuxenpoöng till mig!

3 kommentarer:

  1. bowlingarm har jag inte, däremot bowlingfingrar :P om jag tar med mitt usb-minne till skolan på måndag, kan jag få bilderna då? :)

    SvaraRadera
  2. klart du får johanna! :D

    SvaraRadera
  3. HA! I knew it! Älskar den filmen!

    SvaraRadera