19.10.10

Idag är det en såndär grå dag. Det har regnat och solen har inte orkat kika genom de tunga molnen ens en millisekund på hela dagen! Det var mörkt när jag gick ut i morse och det var mörkt när jag kom hem. Som om det inte vore nog med det så strejkar min ipod och jag har verkligen ingen lust att laga riktig middag fast magen skriker efter mat.

Idag är det en såndär dag då man bara vill flytta hem och vara sju år igen. Det var så mycket skönare då, när frukosten stod på bordet då man klev upp, det tog tio minuter att gå till skolan, man hade långa raster och gratis mat varje dag. Mamma eller pappa hämtade på fritids, man gick hem och behövde inte laga mat. Klockan sex var det bolibompa med Johan och Pipen, man gick till sängs och sen började det om.
Men här sitter jag nu, med en skål snabbnudlar och höstdeppar till dova toner av Thåström.

3 kommentarer:

  1. på tisdag på torsdag på tisdag på torsdag - johan och pipen! =)

    SvaraRadera
  2. Haha, förstår precis vad du menar!
    Men detta är ett klassiskt fall av retroglorifiering. Det var nämligen inte riktigt sådär. Man fick inte äta vad man ville till middag, man fick inte göra vad man ville, man var tvungen att gå och lägga sig tidigt. Och man hade inte sex. Det summerar det väl rätt bra.

    SvaraRadera
  3. du är så klok linnea... vid närmare eftertanke så är det kanske bättre nu.. :)

    SvaraRadera