29.10.10

Jag får alltid en konstig känsla i kroppen då jag ska fara någonstans. Det spelar ingen roll vart jag ska, hur länge jag ska vara borta, om det är semester/nöjesresa eller om det är något med skolan. Jag får som en konstig känsla i magen. Blir konstig i huvudet och får för mig att jag aldrig kommer komma hem. Jag liksom måste lukta lite på duntäcket och gosa in mig extra hårt i favoritkudden på morgonen för att jag vet att jag inte får göra det på kanske två nätter. Jag tänker aldrig på hur skön min säng är förän den morgonen jag vaknar och vet att jag ska åka bort ett tag.

Sen är jag alltid helt säkert på att jag har glömt något. Att det kommer bli asjobbigt för att jag kanske inte har tillräckligt många hårnålar med mig. Eller så blir det plötsligt jätteviktigt att ha alla hudkrämer och salvor med mig som jag typ aldrig annars använder. Men när jag ska bort, ja, då är det bäst att packa ner hela bohaget för TÄNK OM jag behöver det här diademet, läser ut boken (bäst att ha med två st extra (jag läser typ aldrig annars)), ansiktskrämen, kjolen som jag typ glömt bort att jag ägde och så vidare och så vidare...

Just nu har jag den där konstiga känslan, det rycker i benen för jag vill springa ut i hallen och kolla igenom väskan för trehundrafemtioelfte gången IFALL jag har glömt något. Jag försöker stå emot men tänk om....

1 kommentar:

  1. Haha, precis sådär gör jag med böcker också! Tar med mig flera utifall att. Men jag har faktiskt en andledning, för då vi åkte till Tunisien så hade jag packat för få böcker och det var ju inte direkt lockande att fördjupa mig en arabisk bok. Det slutade med att jag läste brorsans kalle ankas pocket hela sista dagarna...

    SvaraRadera