9.6.10

Vaknade tidigt imorse av att telefonen ringde. För en sekund trodde jag att ja försovit mig och att det var Sofie som ringde för att höra var jag var. Men när jag slog upp ögonen insåg jag att jag var Östersund och ja, jag har ju faktiskt sommarlov. Det var chefen som ringde med ett schema. Jag hade ju inte ens planerat att jobba i sommar, men då de ville att jag skulle ställa upp två veckor så känns det ju som att man måste göra det. Lite pengar kan man ju behöva.

Efter detta hastiga uppvaknande bestämde jag mig för att läsa lite körkortsteori, men GUUUUD! Det är ungefär lika kul som att läsa telefonatalogen. Ögonlocken blev bara tyngre och tyngre, dessutom skrek magen efter frukost så jag gav snabbt upp och kastade mig med en macka framför tv:n. Där låg jag i godan ro och liksom hoppades lite på att Maja hade glömt att vi planerat en joggingtur runt Lillsjön för jag var inte alls på humör och hela kroppen kändes sådär som händerna kan göra på morgonen då man inte kan hålla i något eller skruva upp locket på syltburken. Men, hon kom ihåg. Så med tunga ben tog jag mig mer eller mindre springandes runt hela varvet. Efter det tänkte jag att, nu ska jag verkligen ta mig i kragen och läsa lite mer teori. Motvilligt plockade jag upp världens mest tråkiga bok och så, plingade mobilen till. Rebecka ville bjuda på rabarber och jordgubbspaj. Detta såg jag som ett tecken på att jag helt enkelt inte skulle läsa något idag.

P.s Johanna om det funkar att kommentera nu, så gör det så jag ser att det gör det... :) D.s

1 kommentar:

  1. DET FUNKAR! =)

    du är ändå dubbelt så ambitiös som mig vad gäller körkortet. jag har inte rört boken mer än att jag packade ner/upp den. men nån gång under sommaren kanske... :P

    SvaraRadera