27.6.10

Midsommarhelgen:



Midsommarafton med gtrillat och en MASSA annan mat hos becka på frösön. Becka hade ordnat med sill och potatissallad, ost, kex, lax, efterrätt och fina uppläggningar. Hon är ju som bekant drottningen av mat (se matblogg i länklistan).



Efter middagen imponerades Moa över mitt gigantiska bromsbett och så fuldansade jag och Stina till Spice Girls som på den gamla goda tiden.



Becka och Stina stod för kvällens skönaste bild... Det uppfanns även en rad nya moves och vi spontanbestämde att vi skulle gå på Marité för att ckecka läget. Där var det massa folk, näst intill för mycket till slut så vi bestämde oss för att gå på donken. Men det var läs och häpna; STÄNGT!!! Besvikelsen var total. Så jag och Stina promenerade hem. Halvvägs, typ vid park fortsatte min "se-ett-djur-du-aldrig-sett-förut-vecka" då plötsligt en grävlig sprang förbi! Jag har aldrig sett en levande sån förut..

Midsommardagen:
Jag följde med Stina hem till Strömsund där det i stort sett inte hände någonting. Vi hängde mest i soffan och var slitna. Man orkar inte hålla igång på samma sätt som förut. Jag tror jag håller på att bli gammal!!! En sväng till skogen hann vi dock med innan vi somnade. Tyvärr var det ingen björn som ville visas. De enda djur vi fick syn på var en liten sork och en ben-/hårhög som en gång i tiden varit en älg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar