10.6.10

Jag pluggar nu... eller rättare sagt skulle jag egentligen plugga nu. Jag tuggar på pennor, äter oerhörda mängder godis fast jag egentligen tycker det är skitäckligt. När pennan inte är i munnen eller insnurrad i håret så den fastnar och gör ont slår den i bordet snabbt eller så klickar jag på den allt vad jag har. Det är verkligen tur att Annika inte är här för då hade jag flugit ut med huvudet före genom fönstret! Jag läser och läser och fattar verkligen ingenting. Jag har intressenivå NOLL så bokstäverna förblir just bokstäver, de bildar liksom inga vettiga ord i mitt huvud. Därför hittar jag hea tiden på ursäkter att resa på mig och göra något annat. Jag har hämtat kaffe, gått förbi diskmaskinen för att liksom bara kolla om den var full, tur för mig så var den det så jag var ju bara tvungen att starta den och vips så hade det gått i alla fall trettio sekunder som jag inte behövde plugga på. Då dök en tanke upp att en plugg-spellista på spotify nog måste vara den bästa motivationen. Så jag startade datorn. "Jag ska bara kolla facebook först..., och mailen, och bloggen och...." plötsligt hade det gått tjugo minuter och här sitter jag fortfarande. Ingen spellista har jag fått igång heller eftersom tankeverksamheten står på noll så jag kommer inte på en enda låt jag ska lägga dit. Så om någon där ute sitter och ruvar på en bra plugglåt TIPSA MIG!!! För nu ska jag verkligen sätta mig ner och läsa någon timme innan jag måste börja ta tag i dagen på riktigt. Ikväll blir det ju ett besök i kyrkan för lilla lillebror som inte längre är så liten eftersom han plötsligt blivit stor (!!!) går ut nian idag. Det är ju inte utan att jag känner mig lite gammal..

Jag har fortfarande inte lyckats logga ut.... jag får ångest, det är som att boken bara ligger där på andra sidan bordet och skrattar åt mig. Det är bäst att jag loggar ut nu...Nu gör jag det...Hej då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar