21.8.11


Jag vill bli en supertant!

Någonstans i mig kan jag känna henne skrika, supertanten. Hon kommer upp till ytan ibland och hon är mycket välkommen. För jag tycker det är roligt när hon dyker upp. Jag gör pressgurka och köttgryta och sylt och saft och småkakor. Hon har även fått mig att införskaffa ett broderi som ska färdigställas innan jul (det är i alla fall målet) och en symaskin (jag letar febrilt på internet efter ett mönster på en förkläde som jag kan sy. Gärna med lite krusidull och volang). I framtiden vill jag gärna bli en sådan tant, som älskar att stå vid spisen och fyller burk efter burk med sylt och kompott. Som pricken över i: en handskriven etikett med snirkliga bokstäver. För att öva och låta den tanten i mig komma upp till ytan lite oftare ska jag inom en snar framtid införskaffa boken Supertanten av Elin Ek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar