11.4.11

(mina bilder blev suddiga och dessutom vet jag inte vart sladden är just nu så jag snodde ett foto från Sundsvalls tidning)


Det blev till att kliva upp tidigt på lördag morgon för vi (jag, Robert och Erik) skulle ta bussen mot Sundsvall som for redan 07.55. Det var en något svajig resa eftersom det blåste och det var en dubbelbuss. Extra svajigt blev det såklart över Högakustenbron, jag var livrädd och säker på att bussen skulle blåsa över räcket. Jag klämde hårt i Roberts hand (som att det skulle gå bättre för bussen då?) men han sov som en stock och där satt jag och höll på att kissa på mig av rädsla. Men vi kom fram hela och rena, åt lunch och strosade en stund på stan.

Vid kvart över tio drog The Ark igång, med tajta vita dräkter och en bas som fick det att skallra i mitt huvud. Där stod vi längst fram med gråtande fans som sög i sig det sista av bandet såhär på deras avslutande turné. Där stod också en och annan "Fyrtis" (uttalas:förtis. beskrivnig:kvinna över fyrtio som klär sig som fjorton, är fullast och skränigast) som mer än gärna ville sätta tänderna i lite lammkött. Jag märkte dock inte av denna hunger alls kanske eftersom jag är tjej och kanske för att jag stod framför de stackars pojkarna.

Allt som allt var det en bra helg, med en superbra spelning men med en aning för lite sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar