20.4.11

Det är vår. För idag har jag hört måsar och känt doften av regn. Det blev en sväng på Loppis På Gården och lite fika på PAUSE med Becka och Tobbe idag. Jag börjar som gilla det där med loppis och second hand mer och mer. Jag har som alltid haft lite svårt för begagnat. Det känns dammigt, skitigt och lite smått jobbigt att inte veta vad som legat på det där fatet eller vem som druckit ur koppen eller vem som haft på sig de där kläderna förut. När jag var yngre var jag livrädd för att ens prova ett plagg på Kupan för någon kunde ju ve och fasa ha DÖTT i de där kläderna. Jag ville ju verkligen inte ha på mig en gammal kjol som en tant dött i. Jag vet inte var de där tankarna kom ifrån. Men de börjar gå över.

Nu ikväll var jag en sväng till Linnea och Mairon på husesyn i lägenheten på Frösön. När jag stod där och väntade på bussen hem kunde jag inte låta bli att le lite när jag tittade bort mot netto och tänkte på allt kul vi hade i Johanna, Emelie och Rebeckas lägenhet lite längre ner på gatan förr då det begav sig. Sommarfest och julfest med luciatåget utomhus, häng och fika i tvättstugan, bardisken, myrorna och de där lite för korta sofforna som vi sov över på när man "missat sista bussen hem". HAHA!

1 kommentar: