21.4.11

Min lillasyster har inte alltid varit den skarpaste kniven i lådan. Hon är grymt bra på matte och teknik och allt sånt logiskt. Men ibland, ja, då undrar man om hissen går hela vägen upp, om poletterna trillat ner, har hon alla indianer i kanoten? Ja, ibland snurrar hjulet men hamstern är död. Idag satt vi på bussen då jag sneglade på hennes mobil och såg att mamma heter "mamma johansson" i hennes kontakter. Jag påpekar denna lustighet och menar att "mamma" skulle nog räcka vi har ju trots allt bara en.

"pappa heter ju både för och efternamn, du med."
"jahaa."
"och jag heter "jag johansson" "
"va? varför har du dig själv? ringer du dig ofta?! hahaa!"
"nää men om jag skulle tappa mobilen och någon ringer"
"hahahaa, jamen då har du ju inte telefonen kvar"
"... fan vad dum ja e...!"

Jag såg på tv imorse att forskare kommit fram till att skratt bidrar till en bättre hälsa. Så ja, kanske lever jag lite längre efter den där bussturen...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar