13.9.10

Älgjakten har dragit igång och jag sitter hemma och längtar ut till en kall skog, barr i skorna, morgondimma, kaffe ur kåsa, en brasa och kanske en god korv som pappa köpt på ost&vilt...

En ny vecka drog igång idag, det går så fort. Det var nyss måndag och nu är det måndag IGEN. Jag hinner knappt med... I helgen fyllde Maja år och det blev en hel del sött:

Sandra svängde ihop denna goda tårta på jobbet och Maja hade bakat två sorters muffins och en vaniljkaka. Så äta blev det hela helgen (och det finns fortfarande kvar muffins i kylen), man skulle kunna tro att hela kollektivet hamnat i någon typ av paltkoma till söndagseftermiddagen. Men ack nej, det fanns rum för lite till i magsäcken så Sandra och jag slog på stort och lagade plankstek till middag. Denna klassiker avnjöts med en kall folköl och levande ljus!

3 kommentarer:

  1. Jag vill också ut i skogen och jaga älg! Följde med Tobias ut i fredags, men vi fick inte se nånting. Och naturligtvis fick han skjuta dagen efter - när jag hade åkt hem.... Tror det är jag som skrämmer bort dom, eftersom jag prtar lite för mycket när man måste vara tyst. :P Om du kommer till ÖStersund nåt senare i höst så får du gärna följa med mig och hundarna ut på ripjakt! :) Kram

    SvaraRadera
  2. ohh! jaa :D det lät spännande. jag kanske kommer hem en sväng vecka 44 :D

    SvaraRadera
  3. Naw, vad mysigt. Nästa gång jag hälsar på hoppas jag att ni får något bakryck ;)

    SvaraRadera