15.2.12



Maja den stackaren ligger hemma i något som vi misstänker är den fruktade flunsan. Så efter skolan var jag snäll och inhandlade de viktigaste förnödenheterna för att hon ska överleva; Alvedon, Bafucin, glass i stora lass, en och en halv liter CocaCola, juice, yoghurt och en kebabtallrik. Sedan flydde jag fältet, rädd för alla baciller som nu florerar fritt i lägenheten. Jag har verkligen inte tid att bli sjuk! Efter två dagar med feber förra veckan kändes det som om jag missat en halv termin!

Här sitter jag nu, ensam i Robert lägenhet eftersom han är på jobbet. Lite rädd är jag allt när jag kommer hit själv, det är så mörkt och kusligt och det känns alltid som att någon ska hoppa fram och skrämma mig när jag kommer upp i trappan från den lilla "hallen". Den här hörlur-inslallationen som Robert är så himla nöjd med gör inte saken bättre. En äcklig docka (som visserligen är väldigt praktisk att hänga lurarna på) stirrar på mig med stora ögon utan att blinka.(vid närmare eftertanke hade det nog varit värre OM hon blinkade..) Så det första jag gjorde när jag kom hit var att sätta igång tv:n som sällskap. Jag tror nog att jag ska överleva tills han kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar