16.12.10

Igår var vi bjudna på glöggkväll hos kollektivet på sveagatan. Så jag och Maja köpte med oss en liten blomma och en låda polkagrisstänger och for dit. En trevlig kväll där det kunde konstateras att kvinnor generellt sett tycker att det inte spelar så stor roll ifall män har mustasch eller ej.

Det märks tydligt att det är dags för julledigt. Hjärnan är redan på semester och förylningarna hänger som en dimma i luften. Det snorar och snörvlas i kapp lite här och där, som alltid när det vankas ledighet.

Dagens fundering: Vem är det egentligen som är skyldig att lägga varupinnen på rullbandet i mataffären? Är det jag som precis plockat upp mina varor eller är det personen bakom mig? Jag tycker att vi borde klubba igenom en lag om detta så att det blir någon ordning. Just nu är förvirringen total..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar